Met een startschot in Staphorst is op maandag 17 december de aftrap gegeven voor de vierde editie van de BOCK-campagne. Vier burgemeesters gingen namens de vier deelnemende ’veiligheidsregio’s met elkaar de strijd aan om de bal zo ver mogelijk weg te schieten met een melkbus. Daarbij werden zij bijgestaan door een ervaren carbidknaller (de BOCK) uit de eigen regio. De campagne vroeg opnieuw extra aandacht voor het gebruik van een bal in plaats van een deksel. De slogan van de BOCK-campagne dit jaar was daarom: ‘Een echte BOCK heeft ballen!’. Brandwondencentrum Groningen en de deelnemende partners vragen met  de campagne ‘Wie is de BOCK?’ op een positieve manier aandacht vragen voor het veilig carbidschieten. En met resultaat! Tijdens de jaarwisseling werden opnieuw minder personen behandeld in het brandwondencentrum na een ongeval met carbidschieten ten opzichte van voorgaande jaren.

Meer weten over de BOCK campagne? Bekijk het mediaoverzicht op www.wieisdebock.nl én het item in Hart van Nederland!